jak mu pomoci
mackiss
Dobrý den, jak mám manžela "donutit" aby se šel léčit alespon ambulantne ze zavislosti na alkoholu a s tím související deprese, návaly vzteku, nekteré az nepříčetné reakce, kterými nici sebe, vztah, atd. Chodí denne do stejne hospody, pije hlavne pivo ale jinak cokoliv, pracuje doma, ale práce moc bohužel nemá, vymlouvá se, že tam jde kvuli společnosti, že je celý den sám. nekolikrát se snazil pití omezit, vydrži to maximalne par dnu, stačí potom jakakoliv zaminka a jde se "lečit" a prijit na jiné myslenky do hospody. Poslední dobou je hrozne litostivý, v opilosti velmi depresivní, plačtivý, apod.Nikam nechce jit se léčit ani poradit, že to nepotřebuje, že ví, jak má přestat atd...Nechci cekat az neco provede opravdu desiveho, ale nasilím ho nikam privest nemuzu. Je mu 55 roku. dekuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud manžel neslyší na potřebu řešit jeho problémy s alkoholem, zkusila bych s ním možná mluvit více o tom, co je mezi vámi dvěma. Tedy ne "ty máš problém, dělej něco" ale "my máme problém, pojďme s tím něco zkusit udělat společně". Zkuste s ním mluvit o tom, jak Vám ve vztahu nyní je, jaké to bylo dřív, co by se dalo zlepšit. Co např. by manžel potřeboval, aby se nemusel chodit "léčit" do hospody, ale aby řešil tíživou situaci doma s Vámi, nebo třeba nějakou společnou volnočasovou zábavou apod. Nabídněte mu, že zajdete společně např. za manželským poradcem a uvidíte - buď se zlepší situace mezi Vámi natolik, že nebude mít potřebu pít, nebo třeba tam zjistí, že prvotním problémem je opravdu jeho pití, nebo spíš ještě něco před ním a že je třeba to řešit. Pokud do toho půjdete spolu, nebude se cítit manžel jako "porouchaná součástka" v soukolí rodiny, ale spíš jako partner pro společnou komunikaci.