majda
chtela jsem se zeptat nadlouhodobe ucinky marihuany.....Ja sama hulim uz asi rok....ale az ted zacinam mit halucinace ve vetsi mire......zacinam se vsech kolem sebe bat..a zbozi mam furt od jednoho cloveka....vsude ctu ze kazdej kdo kouri travu skonci na heroinu...je to pravda?..mam z toho docela strach....dekuju

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopí nutně nemusí vést k užívání heroinu. Jen ralativně velmi málo kuřáků konopí začíná užívat jiné nelegální drogy a jen málo z nich s jejich užíváním pokračuje tak dlouho, až se dostane do stadia závislosti. Dlouhodobé užívání, zvláště pokud je nemírné, má ale rozhodně svá rizika. Plíživě dochází ke změnám psychiky, osobnosti, paměti, ... Dlouhodobí huliči mívají sklon k pseudofilozofování, postupně se izolují od známých, přátel, ... nakonec jsou z nich podivíni, kteří jsou takoví jaksi pomalí, poněkud nepoužitelní. I když to samozřejmě nemusí být pravidlem. Výše popsaný obraz ale obyčejně provází takové, kteří hulí opravdu nemírně, tedy většinou denně, obyčejně několikrát a bez jointa neudělají ani krok. Takové změny ale doprovázejí nadměrné užívání většiny drog, včetně alkoholu. Pokud mohu doporučit, tak pokud nechcete přestat, užívejte drogy, včetně hulení a alkoholu, střídmě. Pokud mohu doporučit, jestli kouříte konopí, zkuste jako protiváhu nepít alkohol. Je rozumné látky nekombinovat a pokud se jeden den opijete a druhý den zhulíte je to rozhodně špatná varianta. Ohledně symptomů jako je strach z lidí, halucinace, ... To mohou být varovné symptomy toho, že hulíte příliš a nebo se vám rozbíhá nějaká duševní porucha. Moudré by bylo si dát alespoň nějakou delší pauzu.