srdeční potíže
drogař
zdravím všechny lidi co se podílí na vaší poradně, a díky za nás všechny co máme problémy.....deset let jsem kouřil trávu a mám bolesti v krajině srdeční, když jsem byl na ultrazvuku a zátěžovém i normálním ekg nic mi nenašli, já mám přesto při zatížení organismu-sport, flám atd. pocit srdeční slabosti... marihuanu už nesnesu při ní mám vlastně ty stavy nejsilnější... je možné že by vyšetření mohlo být nepřesné??? je možné, abych si dlouhodobým užíváním marihuany poškodil srdce??? pokud to není nic vážného může se můj problém vyřešit změnou životního stylu sám???

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopí má přímý vliv na srdce, ale poškození srdečního svalu je méně pravděpodobné. Ty bolesti jsou divné, osobně bych asi ještě zkoumal, zda nemáte zablokovanou páteř a nebo není jiný původ bolestí, ale kolegy to velmi pravděodobně také napadlo. Předpokládám, že vás nevyšetřoval psychiatr ale internista a ten se v srdci a příčinách bolesti na hrudi vyzná lépe. Bylo by asi moudré, kdyby věděl, že je to nejhorší právě s konopím, protože specicický efekt konopí by jej mohl navést na správou diagnosu. Je ale více než pravděpodobné, že obtíže souvisí s životním stylem. takže nezbyde, než přestat pařit, nehulit, začít jíst zdravé věci, dosti spát, procházky na čerstvém vzduchu, ... Tělo je zkrátka opotřebované a potřebuje se vzpamatovat.