abstak u pervitinu
papo
priatelka pred tym ako sme sa spoznali asi 2 roky uzivala pervitin,ale teraz hovory ze uz nic neberie,ale nejak sa my to nezda lebo nema ziadne depresie.... prave naopak ma vetsinou dobru naladu.... tak neviem ako je to s abstakom u pervitinu. Dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, člověk může mít dobrou náladu i jen tak. Třeba právě proto, že už drogy nebere a žije v nějakém partnerském vztahu, který mu vyhovuje. Nevím, jak dlouho Vaše partnerka abstinuje, ale pokud je to delší dobu (řádově několik týdnů až měsíců), tak se na ní žádné viditelné známky toho, že před časem pervitin brala, nemusí projevit. Při odvykání z pervitinu nejsou obvyklé žádné fyzické abstinenční příznaky a z těch psychických stavů, které mohou začátek abstinence doprovázené nervozitou, silnou chutí na drogy, depresivními a úzkostnými stavy, potížemi se spánkem... nicméně se obyčejně spontánně upraví, obyčejně do několika dní až týdnů po vysazení pervitinu. Je to samozřejmě velmi individuální, někdy se může stát, že tyto stavy přetrvávají i op delší době abstinence a pak je na místě vyhledat nějakou odbornou pomoc. Chutě na drogy zpravidla provází člověka delší dobu, zvláště když se ocitne v nějaké stresové situaci, ale dají se zvládnout a postupně časem odeznívají. Pokud na ní nepozorujete přímo známky užívání pervitinu (rozšířené zorničky, nápadně živé chování a další příznaky, které by mohly souviset s intoxikací pervitinem) nebo nějaké jiné nápadnosti v chování, tak bych si spíš myslela, že skutečně drogy nebere. Zkuste jí důvěřovat :)