Shimon XXX
Zdravím. Již to bude rok, co jsem začal užívat marihuanu. Po nějakém čase jsem si ale začal uvědomovat, že když jsem v "opojení", tak moje srdce tluče jako na poplach a občas mě u něj divně píchá a vůbec celkově cítím, že dostává asi zabrat. Je to po kouření marihuany normalní, nebo je možné, že mám nějakou nemoc? Za odpověď předem mnohokrát děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, těžko mohu Váš zdravotní stav posodit takto po internetu, nicméně můžu Vám poskytnout nějaké základní informace a uvidíme, co dál. V intoxikaci konopnými drogami se snižuje krevní tlak a srdce se snaží snížení tlaku vyrovnat zvýšením tepové frekvence. Na začátku intoxikace je často pociťováno bušení srdce, tlak na hrudi, který většinou v průběhu intoxikace postupně odeznívá a po odeznění "opojení" už nebývá přítomen. To by mohlo vysvětlovat to, co popisujete a mohl by to být běžný fyziologický účinek užití konopných drog. Nicméně to samozřejmě neznamená, že nemůžete mít nějaké zdravotní problémy... Zvažte, podle toho, jak se ty Vaše trable projevují, jestli je vysvětlení ohledně snížení tlaku a zvýšení tepové frekevence adekvátní nebo zda přec jen navštívíte lékaře a necháte si udělat EKG.