Jak se přesvědčit/vyvrátit podezření, že dítě bere drogy
vlcek
Mám podezření, že syn bere drogy-změnil přátele, často porušuje dohody o příchodu domů, bere doma peníze, prodal mobil..chodí za ním mnoho "kamarádů", lže a vymýšlí si.Mohu získat nějaký test na přítomnost drogy- např. z moči, který bych mohla použít doma?Kde ho získat?Nebo lze prokázat jinak-např. odběrem krve u lékaře pod záminkou nějakého vyšetření? Jedná se o mladistvého.

Odpověděl:
Dobrý den, v lékárnách jsou dostupné testy z moči, ceny se pohybují do 200,- za ks. Nedoporučovala bych Vám zkoušet syna nějak otestovat za jeho zády, pod nějakou záminkou, mohlo by to situaci spíše zkomplikovat. Za těchto okolností se doporučuje co nejvíce otevřenosti a upřímnosti, aby se (v už tak) těžké situace nenarušil váš vztah nedůvěrou, podezíráním. Nejlepší by bylo, pokud je ta možnost, zkusit si o tom se synem napřed otevřeně promluvit. Říct mu, že máte dojem (a strach), že něco užívá, zda to je pravda, co užívá a proč, co mu to dává. Případně mu říci, že mu chcete udělat test na přítomnost drog z moči. Test sám o sobě situaci sice nevyřeší, ale může to poskytnout příležitost si o možném užívání drog promluvit. Je dobré si dopředu rozmyslet jak zareagujete v případě pozitivní i negativní odpovědi Vašeho syna (nebo pozitivního i negativního výsledku testu). Zkuste si přečíst text určený pro rodiče, kteří mají podezření na užívání drog u svého dítěte na webových stránkých www.odrogách.cz, v portálu pro rodiče, kde můžete najít užitečné informace. Odbornou pomoc máte nejblíže v Hradci (Kontaktní centrum Laxus, Pospíšilova 698, tel.: 495 513 977), můžete se na ně obrátit i sama (nejen se synem)a poradí Vám i po telefonu. Tahle situace je náročná pro každého rodiče, pokud budete potřebovat znovu se ozvěte. Přeji hodně sil.