nevolnost po XTC
A.
Zdravím, chtěl jsem se zeptat jakou příčinu může mít nevolnost při užití třeba 1/2 tablety extaze. Moje přítelkyně s tím má občas problém. Vždy si vezmeme tu samou tabletu, já jsem naprosto v pořádku ale jí je 10 - 20 min občas špatně od žaludku. Převážně při nájezdu. Potom jí je už zase naprosto dobře. Možná jsem vysledoval, že jí spíše vadí tzv. "speedovější" tablety, kde není čistá MDMA ale i třeba více efedrinu nebo jiné látky na energii. Tohle však není potvrzené. Jen co jsem tak trochu sledoval. Může to dělat alergie na určitou látku v tabletě? Žádné léky, se kterými by mohla tableta reagovat nebere.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevolnost při počátku intoxikace MDMA bývá poměrně běžný jev. V rámci přehledového článku o extázi na stránkách Farmakologického ústavu 3. lékařské fakulty si o tomto fenoménu i o jiných účincích a rizicích extáze můžete přečíst v článku PharmDr. Fišerové-Šustkové a MUDr. Páleníčka (http://www.lf3.cuni.cz/drogy). Také se tam dozvíte spoustu dalších užitečných informací včetně info o nebezpečných příměsích v tabletách extáze. Myslím, že 10 - 20 minut trvající nevolnost je pouze jedno z těch minimálních rizik, které s sebou užívání extáze nese.