držení drog
milada
nevite něco o trestní sazbě pašování drog v německu?znameho chytli asi s neco pres pul kilogramu kokainu německu,nyni je v cele predbezneho zadrzeni,budu rada za zopovezeni dotazu,vubec nevime co s nim bude

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel přesně neznám trestní sazbu platnou v Německu za pašování drog a taky neznám okolnosti kauzy, takže podrobnosti Vám neposkytnu. Nicméně - 0,5 kg je dost velké množství na to, aby mu hrozil nepodmíněný trest (tedy vězení) na delší dobu, řádově několik let. V ČR platí níže uvedené paragrafy, z nichž si můžete udělat představu, jak to asi v těchto věcech chodí. Počítám, že v Německu se to od nás nebude tolik lišit (něco jiného je například Thajsko a vůbec asijské země). Problém je v tuto chvíli především v tom, že potřebuje advokáta a že ho nemůže zastupovat český advokát, ale německý. Pravděpodobně mu tedy nějakého přidělí, ovšem to neznamená, že za něj nebude platit, pokud nemá finance, tak to po něm budou vymáhat zpětně. Tlumočení do češtiny (pokud je Čech) musí německý soud zajistit. Obávám se, že ho z cely předběžného zadržení převezou do vazby, pak bude probíhat vyšetřování, soud a rozsudek. Na Ministerstvu zahraničních věcí byste zjistila, jaké jsou naše smlouvy s Německem, co se týče předání občana ČR k soudu do Čech nebo k výkonu trestu do Čech a podle toho pak lze dál jednat, aby nemusel zůstat v Německu. Pokud mu ovšem německý soud vyměří nějaký trest, tak to, že ho pak případně předají do Čech, neznamená, že si trest nebude muset v plné výši odpykat. Takže je to poměrně komplikovaná situace. Ovšem s takovou musí člověk, převážející půl kila kokainu, trochu počítat, je mi líto... Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů § 187 trestního zákona (1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. (2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. (3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. (4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech.