pervitin
sybyla
Dobrý den p.Geblerová..velice dlouho jsem se neodvážila napsat,protože jsem si myslela,že už by to bylo dosti trapné a vlastně jste mi naznačila,že toto dopisování nemá co dělat s drogovou poradnou..no i když já si myslím,že trochu jo.Píšu vlastně,abych vám napsala,jak se to vyvíjí po tak dlouhé době.Patrik za tu dlouhou dobu fetovat nepřestal..ba naopak a ještě k tomu má žloutenku C.Dost se tu u nás doma stalo ošklivých věcí..od Patrikových krádeží,hádek semnou a skoro i fyzického napadení,přes policajty kteří ho tadyvocat odváděli,atd.prostě spoustu věcí,který námi dost zamávali.Patrik je doma pořád...ale čeká ted v dubnu soud..asi půjde do vězení,za spoustu krádeží.Mezi mnou a Patrikem je už taková nesnášenlivost,že až ted jsem pochopila co jste mi radila,co mi radil manžel,ostatní,Vždy jsem nějakým způsobem věřila,že přestane...no ted už jsem se probrala.Mimochodem jsem si také uvědomila,že za chvíli bych se rozvedla s manželem.Byli jsme oba tak na sebe kvůli němu ošklivý a řekli jsme si tolik ošklivých věcí,že opravdu někdy nechápu,jak je možné,že se pořád milujeme a denně si vyznáváme lásku.možná že toto byl můj hnací motor a já už vím,že vše mohlo být už dávno jiné,kdybych já soustavně nepovolovala Patrikovi a tím jsem pořád dokola omlouvala a přitom nadávala a kritizovala,stěžovala si a nic pro to nedělala.myslím,že jsem už první krok udělala..na návrh manžela jsme odhlásili patrika z trvalého bydliště.Chvíli mi to bylo proti srsti,ale ted vím,že je to dobře.Má spoustu pohledávek a exekucí a za chvíli by nám vybrali byt..což už se málem stalo.Ted byl nemocnej,měl teploty,já taky,dcera taky,tak až se vyzdravíme všichni,tak chci aby Patrik odešel z bytu na ubytovnu.Až ted si po roce vyřídil podporu a proto jsem mu řekla,at si jde bydlet sám,za své,at vidí,že muž maká,já chodím taky už rok do práce,..on vlastně celou dobu nedával nic a stejně tu ty dlohé roky byl zadarmo.je mi z toho ted na nic.Mimochodem ta Helena ta jeho bývalá dívka už s ním není.asi 7 měsíců.Nadává mu když příde,navádí malého aby mu nadával,její mamka mu nadává..vynadali sprostě i mě..vlastně mě napadli a křičeli,že jsem taky mrtka jako on..že za to můžu já,že je takovej,atd.Minulý týden dokonce ta Helena mě slovně napadla a dost ošklivě..moc jsem se nepřela..nejsem na hádání se venku s 22 letou,která si svou bolest a zlost z patrika vylila na mě i s její rodinou.Takže patrik je úplně mimo,vtírá se,brečí,,,nepřijal,že jí ztratil.Dává vinu mě,že jsem ho špatně vychovala,že jsem z něj udělala slabocha,že nic neumí,že to je moje chyba.Opravdu už víme,že nejlepší bude,když odejde a myslím si,že ho nevyhazujem na silnici,že bude mít střechu nad hlavou.Ani já už ho tadynechci..musíme zamykat všechny pokoje ikdyž je doma,prorože před 14 dny vypáčil sestře pokoj,vykradl jí ho i s taškou do školy a nám vypáčil ložnici.Manžel už to nepřekousne,,,já taky ne.To je asi vše.Myslíte si,že je dobře,že bude ted sám?..neumím si to představit,ale asi mu takhle pomůžu víc,když ho jako neplavce hodím do vody,než když ho budu držez nad vodou já.nashle a mějte se krásně.Alena

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, děkuji za dopis, ve kterém píšete, co je u Vás nového. Zdá se, že situace pokročila bohužel už do takového stadia, že už je to i pro Vás neúnosné. I když je to jistě hrozně těžké, je dobře, že jste si takovou spoustu věcí uvědomila a hlavně připustila. Že jste udělala ten první krok (on už vlastně není tak úplně první, ale zase už další) a že jste se vydala na cestu. I to je nezbytné si uvědomit a připravit se na to - odhlášením Patrika to nekončí. Doufám, že se Vám nějakým způsobem uleví, zmizí krádeže, hádky,... Ale nesmíte teď povolit. Teď je důležité vydržet a stát za svým rozhodnutím! A bude to jistě ještě nějakou tu chvíli náročné. Myslím, že Patrik určitě ví, kam se obrátit, když se rozmyslí a bude chtít se svým problémem něco dělat. (Mimochodem, tím můžete třeba jeho případný návrat podmínit - "až budeš mít po léčbě,...". To, že je teď sám, nemusí být definitivní. Naopak ho tím můžete "popíchnout" k nějaké aktivitě.) Takže nezbývá mi než zopakovat i nabídku pro Vás - kdybyste chtěla nějaký kontakt, aby Vás někdo na té cestě podpořil, dejte vědět. Je skvělé, že máte podporu manžela, to jen spíš, abyste si mohli oba dovolit odpočinout si a mluvit o drogovém problému Vašeho syna i někde jinde. P.S. Myslím, že jste si na svojí otázku na konci následnou větou okamžitě odpověděla. Tak vydržte a do té vody pro něj neskákejte... Jste statečná!