prosba o radu
zdenek
Syn,25let,od 16ti let problemy s drogou,nyni ve stavu kdy neni schopen zit normalnim zivotem,navic ma vetsiho psa o ktereho se stara s problemy,samozrejme nekolik let neplati zdrav.poj.od psa se nechce odloucit,chce se lecit,mluvil o nejake pracovni lecebne farme,kde by mohl byt se psem,pracovat,atd.Dluhy u pojistovny za nej platit nemohu,trvale bydliste u mne nema ale chtel bych mu pomoci a nevim jak.Dekuji za radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, předem bych se ráda za proadnu omluvila, pokud jste nenašel na svou již jednou poslanou otázku odpověď. Jedná se jistě o nedorozumnění a nehodu, žádné dotazy rozhodně nemažeme. Co se týče Vašeho syna, pokud je odhodlaný se léčit, bylo by dobré poradit se např. v nějakém K-centru, jaká léčba by pro něj byla vhodná. Stačí aby tam zavolal (pokud byste potřebovali kontakt, stačí napsat přibližnou lokalitu) a domluvil si kontakt, který bývá anonymní. Z toh co píšete, pravděpodobně uvažuje o terapeutické komunitě. Po 9 letech braní by to bylo asi nejrozumější,a el rozhodout se mu pomohou právě při osobní konzultaci. Co se týče zdravotního pojištění, je to u klientů léčeben a komunit běžný problém a řeší se celkem úspěšně splátkovým kalendářem. ten je možný vyřídit přímo z komunity, stejně jako sociální dávky apod. větší problém vidím v psovi. Pokud vím, tak žádná z ověřených komunit nepřijme klienta se psem. Důvod je jednoduchý - víc než polovina uživatelů drog má psa a kdyby všichni šli s nimi do léčby, nebylo by to prakticky zvládnutelné. Pokud mu někde psa přislíbili přijmout, půjde možná o nějaké alternativní zařízení a pak by bylo dobré předem ověřit jeho profesionalitu. Pokud byste věděli jak se jmenuje, napište, zkusím o něm najít nějaké informace.