cicuska
Dobrý den,prosim vás jsem závislá na pervitinu(si to nepřipouštim),ale je to tak,začínám psychařit,když jdu třeba s přítelem(taky bere)na pivko tak mi přijde,že se na mě všichni koukaj jak na zvířátko v zoo,a to i v buse,v práci(tu přestávám zvládat,dneska jsem odtud utekla),prostě je mi nejlíp když jsem zalezlá doma!!!Je to se mnou hodně zlý?Mám takový stavy že bych se chtěla i zabít a měla bych klid!Co mám dělat?Chci přestat,ale už nemám soudnost,dodavatel je hned vedle v baráku a i když si to zakazuju tak neodolám!Říkám si:"Zvládnu přestat sama!",myslíte že na to ještě mám?Nebo už je pozdě!Fakt bych nejradši nebyla!!!

Odpověděl:
Dobrý den, to co popisujete opravdu vypadá jako stavy, které užívání pervitinu způsobuje (paranoia, deprese). Je dobře, že se obracíte na poradnu, myslím, že už je opravdu nejvyšší čas začít s tím něco dělat. Posuzovat takhle na dálku, jen podle Vašeho dotazu, zda máte na to skončit s pervitinem sama, si netroufám. Ale nebojte, nikdy není pozdě a pokud si sama odvažujete přiznat, že se Vám to nejspíš vymyká z rukou, jste na dobré cestě. Ale závislost na drogách je nemoc a vzepřít se drogám může být velmi těžké. Pokoušet se o to sama je zbytečné, když existují zařízení, kde Vám odborníci pomůžou a poradí jak na to (více o těchto zařízeních se můžete dočíst na naší úvodní stránce v rámečku pod vstupem do poradny v kolonce Pomoc a léčba). I s odbornou pomocí je to často nelehké, ale naděje na úspěch je větší. A jestli máte dodavatele vedle v domě, možná by bylo rozumější zkusit s drogami skoncovat někde jinde, v bezpečnějším prostředí. Zkuste se obrátit na některé z kontaktních center pro uživatele drog, bývají tam hodní a určitě Vám poradí, jak na to. Pokud napíšete odkud jste, můžeme Vám poradit konkrétní zařízení, nebo se můžete podívat do mapy pomoci na www.drogy-info.cz nebo do databáze kontaktů na www.drogy.net, kde najdete adresáře těchto zařízení. Přeji hodně sil.