Alexandra
Díky za Vaši odpověď. Co se týče odborné pomoci, mluvily jsme spolu o tom nesčetněkrát. Sehnala jsem psychiatra, to máma absolutně odmítla. Já sama chodím k homeopatce(byla jsem totiž docela vážně nemocná- 2.relaps Hodgkinovy choroby, ale už 2 roky jsem v pořádku, ani vlastně neberu žádné léky, ale musela jsem absolvovat autologní transplantaci kmenových buněk, což byl taky nápor na psychiku celé rodiny), mluvíme spolu i o mých psychických potížích, takže to ze mě jde "ven". Nabízela jsem mámě i tuhle variantu a taky odmítla. Řekla, že na to nemá, že to nezvládne mluvit o sobě a svých problémech.Řekla, že snad později. Teď zrovna mám o ní strach, přišla včera s chřipkou a od té doby vypila min 1,5 l domácí slivovice. Já mám taky chřipku, ale snažíme se o ní se sestrou nějak postarat. Já se jí snažím přimět, aby už nepila, bojím se, že v kombinaci s tou nemocí a s léky se jí fakt něco stane, ale je agresivní.. Myslí si, že jí nechci pomoct, že mám jen záminku ji prudit kvůli pití(to mi řekla).Heká tady po bytě a chce, abychom ji litovaly. Já na to už nemám. Ještě nás vysílá pro nejrůznější léky, antibiotika apod. Což ji s tím pitím asi jen uškodí. Snažila jsem se to před ní schovat, ale marně. Nakonec prohlásila, že budu určitě spokojená, až ji ráno najdu mrtvou...Už mám těch blbejch keců vážně po krk. Už mě nenapadá, jakou cestu zvolit, aby s tím aspoň na chvíli přestala a nějak se vzpamatovala.Prosím, poraďte. Díky

Odpověděl: Jakub Minařík
Já myslím, že vám neumím pomoci s tím, co bude dělat matka. Svoje pití nevnímá jako problém, problém má jen s tím, že jí "otravujete blbýma řečma", aby se tak vyjádřil. Jediná možnost je, že se pokusíte udělat něco sama se sebou - aby vám to samotné tolik nevadilo, resp. abyste matčino chování sama zvládala - a možná abyste pak zprostředkovaně dokázala matku k řešení problému dotlačit. Podobný postup se používá, když pracujeme s rodiči závislých. Velmi často rodiče pak situaci lépe zvládají a zprostředkovaně dotlačí ke změně. Pokud byste o něco takového stála, tak by bylo moudré hledat terapii pro sebe. Možná, že vzhledem k rozsahu problémů které máte (nemoc, ...) by bylo poudré hledat psychoterapeuta pro dlouhodobější práci, výborné jsou také terapie pro rodiny a blízké závislých. Nepočítejte s nějakou rychlou radou. Je to na mnoho hodin práce, efekt se dostaví nejdříve po měsících. Ale myslím, že to je jedinná cesta, kterou nyní máte.