prosba o radu
zdenek
Syn,25let,od 16ti let problemy s drogou,nyni ve stavu kdy neni schopen zit normalnim zivotem,navic ma vetsiho psa o ktereho se stara s problemy,samozrejme nekolik let neplati zdrav.poj.od psa se nechce odloucit,chce se lecit,mluvil o nejake pracovni lecebne farme,kde by mohl byt se psem,pracovat,atd.Dluhy u pojistovny za nej platit nemohu,trvale bydliste u mne nema ale chtel bych mu pomoci a nevim jak.Dekuji za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, v českých podmínkách je možné se bez problémů dostat na léčbu (a absolvovat ji) i s dluhy u zdravotní pojišťovny. Uživatelé drog často vyřizují tyto dluhy až po léčbě. Ve většině terapeutických komunit (to měl patrně Váš syn na mysli, když mluvil o pracovní léčebné farmě) je léčba zdarma, nebo za nízký poplatek (3500 měsíčně - zpravidlo hrazeno ze sociálních dávek). Vzhledem k tomu, jak dlouho má Váš syn potíže s drogami, bych léčbu v terapeutické komunitě doporučovala. Neplatí se např. v komunitách občanského sdružení SANANIM (www.sananim.cz) a ADVAITA (http://terapeutickakomunita.eu/info.html) - na této adrese je také dobře popsáno, jak léčba v komunitě vypadá a co je pro ni třeba. (Kompletní adresář terapeutických komunit najdete v mapě pomoci na www.drogy-info.cz, nebo v databázi kontaktů na www.drogy.net). Myslím, že můžete synovi pomoci např. tak, že mu co nejvíce informací o léčbě předáte, podpoříte ho v tom, aby se léčit šel, zjistíte co pro to, aby se do terapeutické komunity dostal, musí udělat a pomůžete mu při zařizování. Obecné informace o léčbě najdete také na naší úvodní stránce v rámečku pod vstupem do poradny kolonka Pomoc a léčba. Obávám se ale, že je téměř nereálné najít léčbu, kde by mohl být Váš syn přijat se psem. Tak myslím, že Vaše pomoc by se dala směřovat i tímto směrem. Pokud to je to ve Vašich možnostech - můžete mu nabídnout, že se mu o psa během léčby postaráte (jen se napřed raději podívejte na stránky terapeutických komunit, léčba tam je přeci jen docela dlouhá). Pokud byste potřeboval poradit něco víc, ozvěte se znovu. Hodně štěstí a hodně sil. PS Užitečné informace můžete také najít na www.odrogach.cz, kde je přímo portál pro rodiče.