bezpečné dávkování
fenol
Jaká je bezpečné dávkování ritrilu 0,5 aby nevznikla fyzická závislost ???Upozorňuji,že beru ještě Valproa 500mg co 12hod !!! za jak dlouho se rivotril úplně vyloučí z těla ???? co je to dlouhodobé užívání ?? o jaký časový interval se jedná ??? (mám 100kg)

Odpověděl: Jakub Minařík
Po 3 měsících užívání závislost vzniká u 5% lidí, po 12 měsících u 50%. Jinak somatický návyk a následně odvykací stav může vzniknou kdykoliv po dlouhodobějším, denním užívání vyšších dávek. Vzniká prakticky zákonitě, souvisí to se změnou nastavení organismu na trvalý přísun tlumivé látky. Dlouhodobé užívání je jistě užívání, které se počítá na měsíce. Neexistuje žádná zcela bezpečná dávka. Jen různá míra rizika. Stoupá s délkou užívání a velikostí dávek, z hlediska jedince například s jinou závislostí, zvláště, pokud se jedná o závislost na narkotických látkách, tedy například alkoholu.