vliv užívání drogy v první polovině těhotenství (pervitinu) na plod
jana
jestliže matka užívala v prvních měsících těhotenství pervitin - zřejmě šňupáním jak se to odrazí na plod matka je kuřák a mírný konzument alkoholu, je v sedmém měsíci těhotenství jaké komplikace lze očekávat u dítěte po porodu a v jeho dalším vývoji. jaká poškození psychycká a fyzická lze u dítěte očekávat. Děkuji za odpověd Jana

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud je plod zdravý a nedošlo k jeho poškození, tak soudím, že by těhotenství mohlo být jinak celkem fyziologické a nemuselo by zanechat na plodu žádné následky. Doporučoval bych ale zcela vyloučit alkohol, protože je pro plod značně toxický, rozumné by také bylo omezit kouření tak max na 1-3 cigarety denně. Rizikový může být relaps užívání pervitinu, v takto pokročilém stadiu těhotetenství by mohl vyvolat předčasný porod nezralého plodu. Po porodu by se mohly vyskytnout problémy s adatptací dítěte, ale pokud bude dítě jinak zdravé, nemuselo by to na něm do budoucna zanechat následky. Pokud došlo k poškození plodu vlivem užívaných látek, tak problémy pak závisí na rozsahu a charakteru poškození.