Tramal
skalajda
Dobrý den,moc prosím o pomoc se závislostí na Tramalu,který jsem dlouhodobě užívala po operaci lokte.Do tohoto období přišly manželské problémy a rozvod a já zjišťovala,že čím více si vezmu Tramalu,tím se cítím psychicky vyrovnanější.Pak jsem najednou Tramal neměla a s hrůzou zjistila,že si ho "musím"obstarat,protože mi bylo zle.Strašně jsem se potila,měla průjem a závratě.Dosud se mi vždy podařilo nějakým způsobem si ho sehnat,ale chci s tím skončit.Bohužel už asi na to sama nestačím,zkoušela jsem i snižování dávek,ale moc se mi to nedaří,vždy přijde nějaký stres,kterým si omluvím větší dávku.Nyní jsem doma s chřipkou a již pátý den jsem se Tramalu nedotkla,neboť díky horečkám většinu dne prospím a nepříjemné pocity se tím jaksi stírají.Moc ráda bych této situace "využila" a "protrpěla ten cca týden v posteli a pak ho už nepotřebovala.Je to vůbec možné?Strašně se stydím a nechci tak dál žít.Děkuji mnohokrát za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Po tom týdnu by vám mělo být už celkem obstojně a většinu odvykacího stavu byste měla mít za sebou. Takže se není čeho obávat. Dokonce si troufnu říci, že pokud je to již 5 den od vysazení tak máte většínu odvykacího stavu již za sebou, zhoršení by jíž nemělo nastat. Nějaký čas mohou přetrvávat "divné stavy" poruchy spánku určitá "polámanost" ale stav by se měl během několika týdnů vrátit k normě. Počítejte ale s tím, že vysazením opioidů se vám vrátí různé pobolívání, výkyvy nálad, ... Tohle všechno totiž opiáty celkem účině tlumí. Teď ohledně dalších věcí. Pokud chcete vysadit tak je nezbytné, abyste se zbylého tramalu zbavila. Protože jinak jej začněte zova užívat. To je celkem obvyklý jev, který doprovází vysazování. Doporučuji tedy zbytek tramalu zlikvidovat. Nu, kdyby byli nějaké obtíže, tak se ozvěte. No, ozvěte se vlastně jak to dopadlo.