spatna zachazeni lekarky
miro
1.9.2006 jsem malem uhorel pri zahrivani drogy. dnes jsem na nemocenske,mam ochrnutou nohu krome popalenin 3 stupne,ktere se castecne hoji. drogy jiz neberu! ma lekarka prakticka mi dava silne najevo,ze jsem si uraz zpusobil sam a chce mi ukoncit nemocenskou,prestoze na kontrolu s nohou jdu az v kvetnu.neustale me za fetaka.jsem toho nazoru,ze clovek muze padnout do cehokoliv,ale dulezite je,jak se stavim k zivotu ted-dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je sice pravda, ale každý čin má nějaké následky a nejde říct "je jedno, co jsem dělal doteď, hlavně že teď je to jinak". To by pak byla vězení prázdná...Ale to doháním do extrému, jen chci trochu zpochybnit Váš alibismus. Tak jako tak s Vámi souhlasím, že součástí lékařské profese je chovat se k nemocnému podle jeho aktuálního zdravotního stavu. Může sice apelovat na jeho životní styl, ale neměl by takový jeho názor převládnout nad péčí o nemocného. V důsledku by se pak lékaři nemuseli starat o kuřáky, obézní, kteří si obezitu způsobili nadměrným jedením atp. Chápu tedy, že Vám lékařka vyčítá, jak jste si poranění způsobil, neměl by to být ale důvod, proč Vás nesmyslně uschopnit. Nechci ale v žádném případě posuzovat její práci, Vaši nohu jsem neviděla, a i kdyby, ona je odborník. Pokud s jejím postojem nepřekonatelně nesouhlasíte, můžete zkusit jiného lékaře, na to máte ze zákona právo. Možná bych se ale ještě předtím zamyslela nad tím, jestli na to nemá tak trochu právo a jestli opravdu nemáte se svou minulostí už naprosto nic společného.