Venca
Dobrý den,mám dotaz ohledně "příležitostního" kouření.....Přes pracovní týden nevykouřím ani jednu cigaretu ,ale jsem tzv "víkendový" kuřák a pokud popíjím tak si cigaretu neodpustím za víkend to dělá cca 10 - 20 cigaret a tímhle stylem kouřím zhruba 2 roky(je mi 20 let) ....Tak by mě zajímalo jak velké je riziko rakoviny,nebo jiné onemocnění spjato s kouřením....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, naše poradna se zabývá především závislostmi na nelegálních drogách, proto budu vycházet z toho, co jsem se sama dočetla na stránkách jiných. Podle zpráv z různých průzkumů není velký rozdíl mezi tím, jestli kouříte hodně nebo málo. Jak víte, dokonce i pasivní kuřáci jsou ohroženi. Stejně jako ostatním kuřákům Vám tedy hrozí hlavně rakovina plic a různá cévní onemocnění. Jak velké je toto riziko je závislé na mnoha faktorech - strava, životní styl, váha atd. Pokud by Vás zajímalo více podrobností, můžete se obrátit na poradnu na www.clzt.cz nebo na stránky www.dokurte.cz.