nevím si už rady
Lenka
Rozhodla jsem se k tomuto kroku, protože si již nevím rady. Mám bratra, který kouří marihuanu. Sám říká, že pro něho není problém přestat, ale vím, že to pro něho problém je, protože už zkoušel přestat, podařilo se mu nekouřit 1 až 2 měsíce, ale pak dotoho zase spadl. Kvůli tomuto problému mu hrozí, že ho rodiče vyhodí z domu. Nabídli mu, že mu pomohou, ale musí si o ní říci )jestli má zájem). Ale on pořád tvrdí, že nepotřebuje pomoci. Chtěla bych vás poprosit o radu. Je možné mu pomoci nějakým způsobem doma?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, klidně by bylo možné pomoci mu i doma, ale základním předpokladem je, že bratr sám vidí ve svém kouření marihuany nějaký problém a že Vaši pomoc chce. bez toho se budete snažit marně a zbytečně se ještě zhorší komunikace mezi Vámi, protože ho budete nutit do něčeho, o co nestojí. Píšete že bratr má problémy s marihuanou. Nepíšete ale, jak se celý problém projevuje, jaký to má vliv na jeho chování a na vaše soužití v rodině. U toho bych asi při debatě s ním začala. U konkrétních drobností, které vám komplikují společný život. Možná pak zjistí, že mu přeci jen marihuana nějaké problémy dělá.