boj
maminka
Dobrý den, již dvakrát jsem se na Vás obrátila s dotazem ohledně mého syna.Pře třemi měsíci syn nastoupil do léčebny,po třech měsících léčbu ukončil s tím,že už v léčebně nemá co řešit a vrátil se domů.Domů jsem ho vzala pouze pod podmínkou,že bude domů chodit v "pořádku",ale po 3 dnech úmluvu porušil,tvrdil.že měl pouze alkohol,ale myslím,že to nebyla pravda.Po dalších 2 dnech se situace opět opakovala a nezbylo nic jiného,než že jsem ho poslala opět pryč,jako před rokem,kdy pravidelně užíval heroin.Nyní nastoupil do chráněného bydlení,kde bude moci být půl roku.Mám strach,jestli to může zvládnout,když má spoustu dluhů,když nebude s rodinou.Mám o něho strach,ale na druhé straně vím,že doma být nemůže.Je mu 24 let,je nyní zase sám,už nemám dost sil,abych mu stále pomáhala a hlídala ho.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na každého platí něco jiného. Jak je ale vidět, Vašemu synovi být s rodinou zrovna nesvědčilo a hned spadl zpět do problémů s drogami nebo alkoholem. Myslím, že jste udělala přesně to, co bylo třeba. Přestat se o něj starat a nechat ho, ať se postará sám. Teď je pro něj chráněné bydlení, jehož součástí je snad i doléčovací program, skupiny atd., to nejlepší. V chráněném prostředí si může pomalu vyzkoušet jaké to je žít bez drog, vybudovat si vlastní život, najít práci apod. Rozhodně byste mu nijak nepomohla, kdybyste se ho snažila hlídat a neustále ho podporovala. Na to už je dost velký. A také byste měla myslet víc na sebe. Pokud máte možnost například navštěvovat nějaké rodičovské skupiny, určitě toho využijte. Přinejmenším zjistíte, že ve stejné situaci jako je Váš syn, se nachází 90% jemu podobných - tedy s dluhy, sám, znovu na začátku. A také zjistíte, že i to se dá zvládnout.