drogy a sex
janek
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, zda-li je možné, že si partneři při nechráněném pohlavním styku předávají tělesnými sekrety i částečky eventuelně požité drogy? Dalo by se v tomto případě mluvit o tzv. závislosti na sexu, potažmo závislosti na droze? Do jaké míry je reálné psychické ovlivnění drogou u člověka, který výše popsaným způsobem drogu přijímá, jehož partner je uživatelem? Je možné tuto částečku drogy detekovat testem? Dalo by se v tomto případě mluvit o "braní" drog? Děkuji Vám za odpovědi na mé otázky:o)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mám pocit, že je to dost hypotetická otázka, protože tohle asi opravdu nikdy nikdo seriózně nezkoumal...Vzhledem k tomu, že užitá droga se dá rozpoznat v tělních tekutinách, jako je moč, pot nebo sliny, předpokládám, že bude ve stopovém množství obsažena i ve spermatu a poševním sekretu. V tom případě by se dalo určité množství látek předat především směrem od muže k ženě. Rozhodně si ale nemyslím, že by takové množství mohlo jakkoli ovlivnit psychiku člověka, který drogy jinak nebere, natož vytvořit závislost. Pochybuju také, že by testy něco takového zachytily, tedy běžné testy z moči určitě ne. O "braní" drog bych v takovém případě určitě nemluvila.