následky
girl
Dobrý den, zhruba 5 let chodím na párty a čas od času si něco dám. Zhruba tak tři roky jsem si dvakrát do měsíce vzala extázi. Nebylo to pravidelně, měla jsem i několikaměsíční přestávky. Teď je to tak jednou měsíčně 0.2g peří nebo koksu. Vždy to je spojeno s nějakou akcí a není to nic, bez čeho bych se neobešla. Beru to jako zpestření, někdo pije alkohol, já si čas od času dám tohle... Alkohol piju vyjímečně. Mám prestižní zaměstnání, studuju dálkově vš, nemám problémy se vztahy či přáteli. Chtěla bych se zeptat, jaké existuje riziko do budoucna... Vím, že mě to omrzí, věkem, už to na sobě i pocituji, ty stavy znám a není to pro mě nic nového... Jsou tedy již nějaké výsledky, jak si člověk zničí zdraví do budoucna bujarým mládím... Chci mít jednou samozřejmě zdravé děti... Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, každý organismus je naprostý originál, takže všechny takové výsledky jsou jen průměry, které v konkrétním případě nic moc neřeknou. Kromě toho, existují výzkumy, které říkají, s jakou pravděpodobností bude mít injekční uživatel pervitinu po pěti letech žloutenku typu C, a podobně. Že by ale někdo určil, co se stane, když si sem tam dáte to a sem tam zas ono, to opravdu není dost dobře možné. Jestli se cítíte dobře, nemáte žádné problémy a drogy Vás pomalu přestávají bavit, jste jedna z těch šťastných, kdo to pravděpodobně zvládnul. Po takovém občasném užívání, jaké popisujete, bych když už tak očekávala spíš psychické problémy, než fyzické následky. Ale ty se u Vás snad také neobjevily, takže tím líp. Až se rozhodnete mít děti, nechte si nějakou dobu na vyčištění organismu, i pro svůj dobrý pocit a čisté svědomí. A jinak nezbývá než popřát, aby Vás drogy opravdu přestaly bavit dřív, než se jejich užívání nějak projeví.