marihuana a darovani krve
cemberos
Dobry den..mel bych jeden dotaz..zakouril jsem si marihuanu a chci jit darovat krev..za jak dlouho ji muzu jit darovat? muzu nejak ohrozit prijemce? muzou mi nejak pri odberech zjistit,ze jsem kouril travku?mockrat dekuji..cemberos

Odpověděl:
Dobrý den, při výběru dárce krve se z dárcovství vylučují osoby, u kterých je vyšší pravděpodobnost výskytu krví přenosných chorob - především hepatitid (žloutenek) a HIV. Jako "rizikové chování" a "rizikové faktory" z hlediska možnosti přenosu infekce jsou při výběru dárce označeny i alkoholismus a toxikománie (viz www.darujkrev.cz). Čili osoby, které mají potíže s drogami a alkoholem by dárci krve být neměly. Pokud jste užil marihuanu jednorázově nemělo by to být darování krve na překážku. Předpokládám, že přítomnost THC v krvi testována nebude, nicméně stejně byste měl počkat s darováním krve aspoň čtrnáct dní po užití, pak by v krvi THC (po jednorázovém užití) být neměla.