řidiči a testy
chose
dobrý den, prosim Vás zarazila mi informace v tisku o testování řidičů vozidel pomocí slin na omamné látky. Bude mi 30 let a řidičský průkaz ke svému zaměstnání opravdu potřebuji. Občas si dám přes víkend kokain, nejaký ten skunk. Dotaz : jak dlouho si asi myslíte, že budu mít poté pozitivní test ? A dají se tyto nové testy individuálně zakoupit ?

Odpověděl:
Dobrý den, screeningovými testy ze slin je možné zjistit užití THC až 14 hodin poté, kokain až 24 hod. Za takhle dlouhou dobu by měla být v pořádku i Vaše schopnost řídit auto. Vzhledem k tomu, že test ze slin je pouze orientační, je v případě pozitivního výsledku třeba podstoupit odběr krve, protože pouze výsledek testu z krve se považuje za průkazný. Pokud laboratorní test z krve odmítnete, pohlíží se na Vás jako byste řídila pod vlivem. V případě THC může laboratorní test z krve navíc ukázat, že od užití drogy uplynulo tak dlouho, že schopnost řídit nebyla nijak ovlivněna, byť orientační test následky užití THC našel. Pak laboratoř označí výsledek testu jako negativní a řidič je bez sankce. V ČR by měl být dostupný Rychlý screeningový test pro současnou kvalitativní detekci více drog a metabolitů v lidských slinách SALIVASCREEN VI., výrobce firma Ultimed, zkuste se poptat v lékárnách. Jinak doporučuji opravdu pod vlivem drog neřídit, především pod vlivem kokainu. A taky si říkám, že zvláště u toho kokainu hrozí i jiná rizika, než že Vás chytnou, jak řídíte pod jeho vlivem... Přeji hodně štěstí.