Kokain
Luky
Dobrý den, asi před týdnem jsem sem psal dotaz se stejným nadpisem, ale zatím žádná odezva. Na info Sananim mi řekli, že nejp. do tří dnů bych měl očekávat odp. Vím, že toho máte hodně, vůbec to neberte jako stížnost, jen se připomínám :) Zkopíruji sem dotaz, který jsem psal do Sananimu: Dobrý den, > mám problém s kokainem. Začal jsem asi před rokem, po prvním užití jsem měl dva měsíce pauzu. Poté každý měsíc a poté 2x nebo 3x měsíčně. Asi to není tak strašné, jak dokáží jiní, ale já se na tuto "úroveň" nechci dostat a mám pocit, že k tomu spěji. V práci mám úspěchy a v podstatě nemám problémy, šňupu abych se bavil, uvolnil. Vylekal jsem se, když jsem už dvakrát pro koks běžel sám, jinak vždy s kamarádem. Co je ale asi podstatná informace, šňupu jen když jsem více posilněn alkoholem. Mám už z toho strach vždy, když jdu do hospody (tak 2x týdně). Prostě už si nedokážu říct ne. Hned po třech pivech jakoby se něco přeplo a najednou si tu pravou zábavu bez lajny nedovedu představit. Peru se se sebou a častěji prohrávám. > V posl. době se u mě projevila dušnost - nemohu se jakoby nadechnout. To asi určitě má spojitost s kokainem, že? > Poraďte mi, prosím, na koho se obrátit. Jak mám postupovat, když se tohoto chci zbavit? Je tento můj konkr. případ na nějaké terap. sezení? Dá se posoudit zda jde o závislost nebo jen škodlivé užívání? Pokračovat v tom nechci! Ale napiju se a je to.. > Děkuji mockrát za odpověď. > Lukáš

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Jestli se nepletu, právě jsem Vám na ten původní dotaz odpověděla :) Je vidět, že máte upřímný zájem svou situaci změnit. Nebude to ale asi jednoduché, ale vypadá to, že odvahu máte. Přeci jenom však vypadá tenhle dotaz trošku jinak. Zmiňujete se o tom, že už jste si šel pro kokain i sám bez kamaráda a bez kokainu si neumíte zábavu představit. Navíc ho vždy kombinujete s alkoholem, který Vás zbavuje zábran. Když člověk pravidlně kombinuje dvě drogy dohromady, říká se tomu křížová závislost. Jak souvisí dušnost s braním kokainu Vám takhle na dálku neřeknu, i když souvislost tam být samozřejmě může. Stejně jako v předchozí odpovědi bych Vám doporučila obrátit se na odborníka - psychoterapeuta, psychiatra specializujícího se na drogové závislosti. Můžete zkusit nejbližší AT poradnu a nebo napište, odkud jste a něco vymyslíme. S pozdravem, Gabriela Koryntová.