sarina
Velmi vas zdravim a chci poprosit o radu.Mame syna 22let,ktery uz 5 let kouri travu.Drive to snad bylo obcas,ale nyni je ten stav horsi a to v tom,ze presel pred 14dny od travy k pervitinu snad nejake cichaci forme a zjistil,ze ho to vic uspokojuje.Je to hrozne,ze az nyni jsme na to prisli a hlavne mem obavu,ze se u nej rozjizdi schizofrenie.Ve ctvrtek jsem s nim vyhledala protidrogovou poradnu,odkazali ho na Pcentrum,kde vsak mladik rekl,ze ho chce ujistit,ze maji horsi stavy nez je on sam a ze v Holansku uz upousteni od tresrani tech co jsou na marijance no a ze z 10 lidi co jsou na P to 9 nevyleci a tak snad ze on ma sanci byt ten 1z10.Dalsi sezeni na protidrog.por.ma az 8.2. a my ted nevime co dal..ma deprese,pry u nej v praci vsichni kouri a tak se tam nemuze vrati..no a ted si vzal do hlavy,ze mu vlastne nikdo nechce pomoci.Jsem z toho zoufala,jelikoz kdyz je sam,vyhledava dealera a my nevime jak ho ohlidat.Myslim si ze je z toho psychicky uplne vyrizenej,sam se chce lecit,ale co s nim mezi tim,nez ta lecba zacne?Dr.rikala,ze musi vydrzet do toho 8.2,ale je to jeste dlouha doba,Rano jej chceme zavest do prace,porad si rikame, ze treba kdyz prekroci po 14dnech co tam nebyl vratnici a bude pracovat,ze prestane myslet na smrt a na to ze jej nic nebavi a neuspokojuje.Je to tezke vam vse tak vypsat,jelikoz sama se motam v tom vsem co bych vam chtela rict,ale verim,ze pochopite jak to myslim.podotykam syn ma 22let,bydli u matky ale k nam vzdy chodil i nekolikrat tydne a nevypadalo to na zadny problem.Pracuje v reklame.Dekuji vam a pokud byste mi nemohli ukazat cestu jak z toho,tak to berte aspon jako dopis ve kterem jsem si vylila tenhle problem.Jo a jeste na vysvetlenou..jsem jeho macecha,ale vztah mame takovy,ze s problemama chodi spise za mnou nez za mamou nebo otcem.Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že na to jdete dobře. Pokud je syn přístupný pomoci, je to nejlepší zavést ho do centra jako je P-centrum. Věci které mu tam říkali, zní sice trochu zvláštně, ale nerada bych je posuzovala, nebyla jsem u toho. Nicméně P-centrum je myslím důvěryhodná a profesionální organizace, proto bych se spolehla na jejich pomoc. Pokud má syn silné deprese, je samozřejmě možné vyhledat ještě k tomu psychiatra, který mu s nimi pomůže. Jinak bych se ale neodchylovala od načatého směru, jen to chce trpělivost. Závislost se bohužel nevyřeší sama. Pokud syn nechce chodit do práce, ve které dosud byl, protože je to pro něj ohrožující vzhledem k drogám, asi bych ho do toho nenutila. Na druhou stranu by to nemělo znamenat, že bdue doma a Vy ho budete živit. Rozhodně bych ale iniciativu nechala v jeho rukou, je dospělý a měl by se sám rozhodnout, co teď chce.