Pervitin - odpověd na dotaz 47 100
Naivka
Děkuji za odpověd, jsem z Prahy a příbuzný, kterého se týká problém s pervitinem - si svůj problém uvědomuje, nestačí mu už původní dávka pervitinu, je schopen po třech hodinách po užití dávky se najíst a jít spát. Neučinkuje to už jako dřív. Myslím že mu pomáhá když se s ním bavím a dovedu ho určitým způsobem a poukazováním na okolnosti, které se vyskytují k tomu že vlastně problém má a chce ho řešit, myslím že se toho i bojí, říká že to není tak jednoduché, chce navštívit nějakého psychologa, který se zabývá problematikou drogově závislých, chce to on sám, jsem moc ráda že jsem s ním mohla navázat kontakt, protože dřív všechno odmítal, jen mám strach aby touha po dávce nebyla silnější....Děkuji za odpověd

Odpověděl:
Dobrý večer, tak to je pozitivní, že váš příbuzný s vámi o svém problému mluví, připouští si ho a zvažuje, jak s ním naloží dále. Zkuste mu nabídnout kontakt na Denní stacionář SANANIM na Praze 7, Janovského 26, telefon 220 803 130. Je to ambulantní zařízení specializované na léčbu závislosti. Mimo vlastního léčebného programu pořádají také 2x týdně tzv. "motivační skupiny" určené pro klienty, kteří sice ještě aktuálně neabstinují, ale cítí, že drogy jim komplikují život a potřebují si ujasnit, jak to s tou motivací k léčbě mají a nakolik jsou ochotni svůj život změnit. Myslím, že pro začátek by to bylo pro vašeho příbuzného optimální řešení. Jinak tento kontakt můžete využít i vy sama a domluvit si s nimi konzultaci, protože jedním z dalších programů, poskytovaných Denním stacionářem, je poradenství pro rodiny a blízké uživatelů drog. (Samozřejmě to i v případě, že váš příbuzný tam nedorazí, a to vlastně především) Více o tomto zařízení najdete na http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=9 Přeji hodně štěstí a také trpělivosti, většinou je to s tou závislostí běh na dlouhou trať. Na druhou stranu, velká většina klientů se nakonec do cíle dostane a abstinuje:-) J.