co se děje s krví
ema
Prosim muze te mi rict, jaka rizika obnasi inj. aplikace tzv. krvaka (je to pecka smichana s krvi). Jestli se da ta krev nejak uchovat (treba v chladu) aby to bylo pak pouzitelny. A co kdybych si aplikovala krew nekoho jinyho, treba s jinou krevni skupinou. Muzete mi popsat co se deje s organismem, priznaky, nasledky. dik

Odpověděl: Jakub Minařík
Aplikovat si krev je vždy poměrně riskantní. V případě, že se nejedná o krev vlastní a nebo se jedná o krev vlastní, ale sraženou nebo ne čerstvou, je riziko mimořádně vysoké především kvůli infekcím. V případě nečerstvé vlastní krve se mohou pomnožit bakterie v případě krve cizí může jít o infekce viry žloutenek, HIV/AIDS, ... Jiank při aplikaci krve jiné krevní skupiny samozřejmě hrozí mnoho komplikací ale v množství, které máte ve stříkačce při aplikaci drogy je toto riziko poměrně nevýznamné. Ohledně skladování krve - na to jsou třeba speciální podmínky. Nesmáčivé nádoby, látky které zabrání sražení a konzervují, chlad, ... Rozhodně uložení do ledničky není dostatečné. Dopororučuje se aplikaci krve vyhnout.