Pomoc rada
Prosím o radu náš syn který bude mít 12.2. 18let odešel z domu.Policie již po něm pátrá.Domnívali jsme se že to udělal kvuli škole nebo dluhům ale dozvěděli jsme se že udajně bere pervitýn pod jazyk.Po všech jeho kamarádech jsme rozhlasily aby mu řekli že na nej doma čekame a že mu chceme pomoct.Pokud by jsme měli štěstí a syn by se našel doufáme že v pořádku kde se obrátit na pomoc ohledně odvykání aby nám zase neutekl.Jedná se oto že budeme muset jednat rychle než se dostaví abstinenční příznaky.Jsme z Ostravy a jsme už zoufalí.Předem děkujeme za radu a odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu že jste v těžké situci. Nicméně pokud váš syn bere pervitin, nějakých abstinenčních příznaků se nemusíte obávat. Po vysazení pervitinu následuje období spavosti, velké chuti k jídlu, může se objevit podrážděnost, deprese). Na pervitinu nevzniká fyzická závislost, ale "pouze" psychická, které se však zbavit trvá mnohem déle a je to složitější. Více informací o pervitinu najdete na našich stránkách v rubrice stimulační drogy-pervitin. Ve vaší situaci bych doporučila obrátit se na Kontaktní centrum Renarkon, Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00, telefon: 596 627 005; 602 670 789. Určitě jim zavolejte nebo zajděte osobně co nejdříve, i když váš syn třeba ještě doma nebude. Poradí vám jak dále postupovat, případě i vhodný typ léčby a mohou pomoci s jejím zařizováním. (Jen k té léčbě bych ještě měla poznámku - k léčbě musí být motivovaný hlavně váš syn, jinak jsou šance na její úspěšnost dost malé). Přeji hodně sil a ať se vaše potíže brzy vyřeší. J.