test
muza
Mila pani Justinova,dekuji vam za odpoved.S mym pritelem to neni tak lehke jak vy pisete:sednete si s nim a promluvte si otevrene o tom.On vse zapira a pritom na me krici,ze mu neverim.Ja to myslim dobre v tom,ze jestli v necem "lita",tak je treba to resit a nebudu zavirat oci.Urcite mu droga prinasi poteseni,jinak by ji nebral,ale v zadnem pripade nebudu hledat v drogach pozitivum.S tim,ze mi test"pocura" prisel on sam.Jsem opravdu bezradna jak situaci resit,protoze podezreni mam vazne a kdyz neni s pritelem vazna rec,tak jak mam zjistit pravdu a popr.pomoci nez bude "pozde".Dekuji Muza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že to myslíte dobře, že je třeba situaci řešit. Problém je ale asi v tom, že to vidíte jen Vy a ne i Váš přítel. Je to od něj sice velkorysá nabídka, že si nechá udělat testy, ale podle toho, co jsem Vám psala minule vidíte, že to nic neznamená. Akorát bude mít argument, proč ho máte nechat na pokoji, protože testy vyjdou samozřejmě negativní. Píšete, že rozhodně nebudete hledat v drogách pozitivum. Dokud s ním ale nebudete ochotná mluvit i o tom pozitivním, co mu drogy přinášejí, bude samozřejmě nastavený velmi negativně k jakékoli diskusi. Má pravdu v tom, že mu nevěříte, samozřejmě pravděpodobně právem. Myslím, že by tedy bylo dobré to uznat a promluvit si o tom, jestli v takové atmosféře nedůvěry můžete dál fungovat. Jestli je pro Vás i pro něj únosné, že on před Vámi možná něco hraje a Vy neustále přemýšlíte, jestli mu věřit nebo ne. Pokud Vás testy přesvědčí, je to samozřejmě možnost, ale měla byste je pak přijmout, tedy jejich výsledek, bez výhrad. Jinak nemají smysl. Nepíšete, jak se vlastně jeho braní kokainu projevuje. Co když doopravdy od krize ve vztahu nic nebral? Jste ochotná mu to věřit? Nasvědčuje něco tomu, že to tak není? Nebo Vám prostě vadí samotný fakt, že vůbec někdy nějakou drogu vzal? Pak je dobré si říct, jestli jste schopná se přes to přenést a nebo jestli to pro Vás vždy bude věc k řešení. Protože pokud šlo o jednorázové užívání, tak to po několika měsících možná až tak moc k řešení není a spíše je třeba vyřešit si vzájemné napětí, které tím vzniká. Možná se Vám zdá, že úlohu drogy v celé té věci zlehčuji, ale ze zkušenosti mám pocit, že je dobré vždycky nejdřív vycházet z aktuální situace a až pak řešit příčiny...