Kokain
Luky
Zdravím Vás. Můj dotaz se týká užívání kokainu. Nejspíš bych napsal nepravidelné, i když o tom už si nejsem jistý.. Začalo to přesně před rokem, kdy jsem ho poprvé vyzkoušel, poté asi tři měsíce pauza a potom opět a stupňovalo se to. Nejvíce asi 4x za měsíc. Teď asi 3 měsíce 2x nebo 3x 1g. Nikdy si to neberu sám, vždy ještě s kamarádem. Můj problém je v tom, že když se napiju, nedokážu říct si ne. Přes den, kdy jsem v práci, si sice vzpomenu, ale potřebu nemám. Ovšem když už vím, že jdu večer do hospody, skoro se obávám, že to dopadne opět tak. Posílen tedy alkoholem (bez alk jsem kokain nikdy neměl) jsou mi ty peníze jedno a koupím, protože vím, že když si tu lajnu dám, budou obavy pryč. Stejně vím, že příští den si to budu vyčítat, ovšem tohle vyčítání už taky zmizelo. Snad jsem "zprofesionalizoval" nebo něco horšího.. Ptám se vás tedy, jestli mé užívání se dá nazvat psychickou závislostí (odpovídám si sám, že ano) a dále co se mi může postupně stát, když bych dodržoval současný stav. Určitě s tím nechci mít problémy, ale mám pocit, že to skvěle zvládám, i když v podstatě odolat, je už neskutečně těžké. Kdy může nastat fyzická závislot (dočetl jsem se, že snad ani není). Co mi kokain při současném užívání už udělal, aniž bych si toho byl vědom? Děkuji vám moc za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, píšete, že užíváte kokain, řekněme víkendově. Samotnému Vám to vadí, ale když se napijete, nedokážete odolat. Ptáte se, jestli jste již psychicky závislý a jak je to se závislostí fyzickou. Ptáte se na to, jak Vás mohlo dosavadní užívání poškodit a co Vám vlastně hrozí. Abych tady necitovala celé odstavce, podívejte se na http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=19. Když byste tam nenašel odpověď na některou otázku, napište znovu. Vypadá to, že máte užívání kokainu spojené s pitím alkoholu. Jestli se chcete vyhnout braní kokainu, možná by to chtělo zvážit i možnost alespoň nějakou dobu nepít. Co jiného kromě práce Vás baví? Co Vám přináší radost? Je to tenis? Hudba? Máte rodinu? Přítelkyni? Přátele? Koníčky? Ještě mě napadá jedna věc, kterou možná i sám tušíte. Je možné, že Vaše braní souvisí s určitými sklony k depresím. I proto bych Vám doporučila obrátit se na psychiatra nebo alespoň psychologa či psychoterapeuta. Přeci jenom je lepší brát antidepresiva nebo chodit nějakou dobu na terapie, než propadnout drogám. I když to propadání vypadá zejména na začátku lákavě a člověku přijde, že to má pod kontrolou. Co myslíte? :) Držím Vám palce a přeju dost odvahy na to, abyste vyhledal pomoc. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Když byste nemohl nikoho najít, napíšte odkud jste, mohla bych Vám někoho doporučit.