campral 2
eli
dobrý den a děkuji za odpověď. já bydlím v SR a o tomto novém nařízení jsem neslyšela,zatím.zkusím to vyhledat. manžel možná by tu ambulantní i snesl, jen nás stojí spoustu sil a času ho tam dostat.takhle krutě pije asi 4-5 let, p'redtím byl jen pivař a věřil si...sám si uvědomuje, že je to zlé, ale alkohol je silnější...zkouší i sám přestat, ke p'resvědčený vždy, že to zvládne, ale já nemám trpělivost zkoušet to další léta znovu a znovu... každopádně děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, nejsem si jistá, jestli v SR platí nějaké podobné nařízení, ale jsem si jistá, že síť ambulantní protialkoholní léčby je obdobná jako v ČR. Jestli máte dojem, že by manžel ambulantní léčbu zkusil, snažte se ho přesvědčit. Na adrese http://www.drogy.sk/cpldz/ funguje nově internetová poradna, tam by Vám mohli doporučit nějaké konkrétní zařízení, případně se tam můžete dozvědět, jak funguje. Informace o tom, jak léčba vypadá mohou pomoci při přesvědčování. (Také by mohli vědět, zda je možné, aby na Slovensku policie vykázala agresivního člověka z bytu). Užitečné informace můžete také nalézt na stránkách www.alkoholici-anonymni.sk, www.infodrogy.sk. Zkuste také manželovi připomenout, že zbavovat se závislosti na alkoholu je těžké a složité, takže využít odborné pomoci a podpory v zařízení, které je k tomu určené není nic špatného. Je zbytečné (a často delší a neúspěšnější) zkoušet to sám. Také můžete manželovi nabídnout, že ho do zařízení doprovodíte, pokud bude(te) chtít. Přeji hodně štěstí a sil. PS A ještě připomínám, že Vy sama si zasloužíte pomoc a podporu, předpokládám, že určitě existují např. svépomocné skupiny, nebo služby pro příbuzné závislých.