Absťák u alkoholu
Dobrý den. Chtěl bych se Vás prosím Vás zeptat, jak dlouho trvá abstinenční syndrom při odnění alkoholu, pokud se užívá dlouhodobě v poměrně vysokých dávkách, denně třeba šest, sedm piv. Jak dlouho fyzický, a jak dlouho se dá pravděpodobně očekávat psychické bažení. Děkuji Vám.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pravděpodobně se v takovém případě bude po několik dní objevovat nadměrné pocení, třes rukou, fyzická slabost apod. Nemělo by to trvat déle než týden. Při těžké závislosti hrozí i tzv. delirium, které může být životu nebezpečné. Pokud ale muž střední nebo silnější postavy s normálními stravovacími návyky pije 6-7 piv denně, myslím, že taková komplikace by hrozit neměla. Pokud by se naskytly halucinace, mrákotné stavy apod. je třeba ihned vyhledat lékaře. Horší to bude s psychickým návykem - chutě na alkohol se budou objevovat pravděpodobně hodně dlouho, pokud by bylo cílem přestat s alkoholem úplně, je třeba počítat s tím, že takový člověk k sobě už po zbytek života musí přistupovat jako k závislému. Pro lepší zvládnutí závislosti bych rozhodně doporučila vyhledat odborníka, nebo se alespoň "poradit" se svépomocnými materiály na stránkách MUDr. Nešpora: www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html