test
muza
Dobry den,mam podezreni,ze muj pritel uziva kokain.Zaslechla jsem to od svych znamych a na otazku jestli je to pravda mi odpovedel,ze ho snupal asi 10x a to v kvetnu,kdyz jsme meli ve vztahu tezkou krizi.Ze to s nim nic nedelalo,nemel zadne pocity.Cemuz samozrejme neverim.Nikdy by me nenapadlo,ze nejakou drogu vezme,tyto veci sly vzdy kolem nas.Je mu 27 let,jsme spolu jiz 10.rok.Chtela bych vedet,jestli je mozne zjistit pritomnost kokainu v moci a jak dlouho se v moci po puziti vyskytuje.Je mozne,ze by kokain bral aniz bych o tom vedela?Pokud by byl test pozitivni,jak bych se mela dal zachovat?Dekuji vam za odpoved.Jsem v techto vecech bezradna.Muza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, kokain zůstává v moči rozpoznatelný nanejvýš 24 hodin, což je poměrně krátká doba. Negativní testy Vám tedy neřeknou nic jiného že v posledním dni kokain neměl. Pozitivní zase neřeknou nic o tom, jestli to bylo opakovaně, nebo jen náhodou zrovna včera.V tom je velké omezení testů. I když toto všechno pomineme, větší problém vidím v tom, že mi připadá poměrně nedůstojné od partnera, který s Vámi 10 let sdílí dobré i zlé a je mu 27 let najednou chtít načůrat do skleničky, když to trochu přeženu. Myslím, že lepší cesta je ve vzájemné komunikaci. Mluvit o tom, co mu droga dává, co v běžném životě nemá. Co mu třeba chybí ve vztahu s Vámi, nebo co ho naopak zatěžuje, že není schopen odpočinout si jinak než s drogou. Co byste mohli spolu změnit, zlepšit atd. Nebrat tuto epizodu jen naprosto negativně, ale snažit se z ní něco vytěžit pro Váš vzájemný vztah. Pokud k tomu budete přistupovat otevřeně, myslím, že se brzy situace vyjasní a uklidní. V opačném případě by pak muselo přijít z Vaší strany asi ráznější rozhodnutí a chování...