pomoc
Pavlína
Dobrý den, máme v rodině velký problém a po zhruba 20 letech jeho trvání, si už opravdu nevíme rady. Jde o to, že maminka(52 let) je alkoholička. Dvakrát byla na léčení, ale bez úspěchu. Ted opět pije, už víc jak měsíc (vkuse),ale je už v takovém stavu, že jí otéká obličej, má fialové nohy od chodidel po kotníky,neovládá své potřeby, nic nejí, léčení odmítá. Taťka ji už zavezl do nemocnice, odkud ji ale vrátili domů, dali jí injekci apaurin nebo tak nějak se to jmenuje, bez úspěchu. Byl také u jejího obvodního lékaře, u jejího psychiatra a minulý víkend jsme volali záchranku, ale stále bez úspěchu, tím myslím oboustranného. Vypadá opravdu špatně, ale nikde ji nechtějí. Chtěla bych se zeptat, co máme dělat? Mám dojem, jako by nám ti oslovení lékaři doporučovali, abychom čekali, až umře? Ale to přece nejde,chceme ji zachránit, je to přece naše matka, nemůžeme sedět se založenýma rukama, to je kruté, tak co teda máme dělat? Jsme absolutně bezradní. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, ale jestli maminka nechce s pitím nic dělat, tak je situace minimálně těžká. K léčbě jí nedonutíte násilím, musí se rozhodnout sama. I když to zní divně, ale rozhodnutí pomalu se upít k smrti je svobodnou vůlí každého jednoho z nás. I vaší matky. Varianta je matku nějak k léčbě donutit - rodiče lidí, co berou drogy, velmi často vyhodí děti na ulici a ony se obyčejně pak rozhodnou s tím něco udlat. Protože něco jiného je brát když se o mě stará rodina a něco jiného je starat se o sebe sám. ono to nejde moc dohromady. To braní a starání se o sebe. Máma musí někde brát peníze na alkohol a někdo se o ní asi stará, když je v takovém stavu jak opisujete. Možná není špatná varianta se o ní starat méně a tak jí dotlačit k rozhodnutí, aby s tím něco sama udělala.