nevim co mam delat
pupek
prosim vas o pomoc moje byvala holka ma neustale deprese a ted do toho zacala huli porad mi pise ze se asi zabije a nevim co mam delat jak ji pomoct kdyzz ji nechce prijmout a ja bych ji chtel nejak pomoct muzete mi nejak poradit ?

Odpověděl:
Dobrý den, pokud máte možnost s ní promluvit, zkuste jí přesvědčit, že z deprese je i jiné východisko než sebevražda. Že deprese je nemoc, za kterou nemůže a je to nemoc, která se dá léčit. (Pokud má přístup k internetu, může si o tom přečíst víc např. na www.deprese.cz nebo www.deprese.com). Nejlepší by bylo přesvědčit ji, aby zašla někam, kde jí mohou pomoci (krizová centra např. RIAPS, psychiatrické ambulance), můžete jí nabídnout, že ji tam doprovodíte. Nepíšete odkud jste, tak Vám nemohu poradit konkrétní zařízení, když se ozvete znovu, můžeme Vám něco doporučit. Na tomhle telefoním čísle 222 580 697 funguje non-stop linka důvěry, kde anonymně poradí a pomůžou, buď přímo kamarádce, nebo i Vám - třeba zařízení, kam se můžete zkusit obrátit. Zkuste kamarádce číslo předat s tím, že tam může zavolat kdykoli. Co se týče konzumace marihuany, tak ta se při depresích nedoporučuje - stejně jako užívání alkoholu - obojí sice budí odjem, že krátkodobě uleví, ale ve skutečnosti depresi prohlubují. Hodně štěstí.