campral
eli
dobrý den, prosím vás,poraďte mi. Je možné podávat campral člověku, který odmítá klasické léčení a už asi 15 let pije denne pivo a tvrdý alk.?jaký účinek má vlastně campral na alkoholika? je vhodnější jako antabus? jsem v koncích se silami...nedá se s ním pohnout...deti odejít nechtějí...nevím co dělat. podle stupně opilosti bývá agresivní. děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, campral je určen k podpoře abstinence od alkoholu - začíná se tedy užívat až po vysazení a detoxifikaci (odabstinování) od alkoholu. Bývá předepisován jako součást komplexní protialkoholní léčby - terapie apod. Nevím, jestli je to to, co jste potřebovala slyšet. Pokud klasické léčení (které odmítá) podle Vašeho manžela zahrnuje i ambulantní léčbu - tj. docházet pravidelně do nějaké ordinace, nebude mít možnost se ke campralu dostat. Ale zkuste mu ambulantní léčbu navrhnout, pro někoho je to přeci jen snesitelnější představa než klasická pobytová léčba. Po celé ČR existují takzvané AT poradny, které právě ambulantní léčbu provádějí (když se ozvete znovu a dáte vědět odkud jste, poradíme Vám kontakt na nějakou ambulantní léčbu ve Vašem regionu). Bohužel pokud nebude Váš manžel chtít, Vy sama nic nezmůžete. Ale Vaše situace je opravdu těžká a náročná, a ještě když trvá tak dlouho. Vy sama byste si určitě zasloužila nějakou pomoc a podporu. Naše poradna se specializuje spíše na nealkoholové drogy, takže nemáme k dispozici kontakty na skupiny a zařízení, které poskytují služby příbuzným alkoholiků, jen na některá pražská zařízení (Skupina pro příbuzné Psychiatrická léčebna Bohnice: 737847317, Rodinná poradna Praha 7: t.266712317, Anonymní skupiny pro příbuzné Al-Anon:Praha 1, kontakt 602621117). Pokud nejste z Prahy, myslím, že když tam zavoláte, poradí Vám někoho ve Vašem regionu. Přeji hodně sil a když budete potřebovat, zase se ozvěte. PS Pokud je Váš manžel agresivní, od letoška platí nově opatření, že policie může agresivního, rodinu ohrožujícího člověka vykázat na deset dnů z jeho domácnosti, a to hned, tedy v momentě, kdy rodinu ohrožuje. Což jednak ochrání Vás, ale pro něj může být také signálem, že situace je opravdu vážná a že by měl se sebou začít něco dělat.