michal
Dobrý den Zajmalo by mě jestly existuje nějáký přehled, kde na světě jsou jaké drogy legalní, dekriminalizované nebo tolerované, zajmám se především o konopné drogy, ale jistě by mě zajmaly i ostatní´. Předem díky za odpověď michal

Odpověděl: Bára Orlíková
Podrobný přehled v globálním měřítku asi jen tak nenajdete. Tzv. seznam zakázaných látek (oficiálně příloha k zákonu 167/1998 Sb O návykových látkách) obsahuje soupis látek, na které se vztahují právní opatření, většinou v celé Evropě. Znění tohoto zákona včetně příloh najdete například na www.biotox.cz/drogy, rubrika Drogy a zákon a také se můžete pro začátek podívat na tyto odkazy a dát si informace do kupy: http://www.drogy-info.cz/index.php/info/drogy_a_zakon - Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti, rubrika Drogy a zákon http://www.biotox.cz/drogy/ - Encyklopedie rostlinných drog, rubrika Drogy a zákon http://eldd.emcdda.europa.eu/ - The European Legal Database on Drugs (ELDD) is the EMCDDA's online database of information on European drugs-related legislation for the 25 Member States and Norway (Evropské monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti, databáze evropských právních úprav spolejných s drogovou problematikou - 25 států Unie a Norsko). http://www.adiktologie.cz - Centrum adiktologie 1. LF UK, rubrika Drogy a zákony http://www.mvcr.cz/policie/prezentace/npdc.html - Národní protidrogová centrála (Policie ČR - Ministesrtvo vnitra ČR) Knihy Nožina, M.: Svět drog v Čechách, KLP, Praha, 1997 Nožina, M.: Česká republika ve světě drog (ed.), KLP, Praha, 1995