marihuana
dorinka
Dobrý den, můj přítel 1-2x týdně kouří marihuanu. Chtěla bych se zeptat, jestli to na něj může mít nějaký dopad s tím, že si nedává např 5jointů za ten určitý den, ale třeba jen 1-2, a to se ještě dělí s kamarádama. Uškodilo by mu nějak kouření trávy např. jednou za měsíc? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. těžko mohu bez bližších informací posoudit, jaký přesně dopad bude mít občasné kouření marihuany na Vašeho přítele. Záleží na mnoha faktorech - kromě intenzity a frekvence užívání marihuany to souvisí také s jeho věkem, zdravotním a psychickým stavem, jeho rodinném a sociálním zázemí... Nevím také, zda se ptáte proto, že pozorujete, že má marihuana na psychický nebo zdravotní stav Vašeho přítele již nějaký vliv. Marihuana má svá rizika - oproti jiným typům drog jsou relativně malá, ale přesto existují. Samozřejmě se ta rizika zvyšují, čím dlouhodoběji a intenzivněji člověk konopné drogy užívá. Ve frekvenci jednou za měsíc jsou rizika vzniku závislosti, vzniku psychických nebo zdravotních potíží velmi malá. Je nutno ale vzít na vědomí i rizika, která souvisí s tím, že je marihuana v ČR nelegální (tedy případné právní potíže) a taky je potřeba vědět, že vykonávat jakoukoli odvědnou a pozornost vyžadující činnost není pod vlivem marihuany zrovna nejlepší volba (tedy je potřeba se vyvarovat například řízení auta). Můžete se podívat na naše stránky pod kolonku Cannabinoidy (konopné drogy) nebo například na web www.drogmem.cz pod rubriku Memy / Vliv konopí na zdraví a kdyžtak se dozeptat na podrobnosti.