ayahuasca
aja
Rad bych se zeptal jak je to s legalnosti ayahuascy u nas. Je legalni dovoz a drzeni lecivych rostlin, ze kterych se pripravuje? Poradaji se u nas nejake sezeni s touto medicinou? Dekuji.

Odpověděl:
Dobrý den, jakýkoliv dovoz omamných nebo psychotropních látek, přípravků obsahujících omamné nebo psychotropní látky, prekursory nebo jedy, je zakázán. Seznam těchto látek je přílohou č.4 zákona č. 167/1998 Sb. o návykových látkách. Ayahusca je směsí nejméně dvou rostlin a účinnou látkou je DMT (N,N-dimethyltryptamin), který je taktéž uveden ve shora citované příloze č. 4., kdy i držení může být trestné dle § 187a (- Kdo bez povolení přechovává omamnou nebo psychotropní látku nebo jed v množství větším než malém, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem). Tolik k legislativě. Jinak - pokud se týká druhé části vašeho dotazu, předpokládám, že se ptáte na nějaká terapeutická sezení s odborným vedením, kde by byla ayahusca využívána. Pokud vím, nic takového oficiálně neprobíhá. Jedním z důvodů je legislativa, dalším může být to, že přeci jen s ayahuscou nebude mít u nás mnoho psychiatrů nebo psychologů dostatečně obsáhlé zkušenosti.