pervitin a sex
Jana
Ahoj, dobrý den. Můj přítel byl osm let závislý na pervitinu. V září 2005 se rozhodl k léčbě, nejdříve Bohnice, potom 8 měsíců komunita. Od června bydlíme opět spolu, má práci, která ho hodně zaměstnává. Chodí na doléčování. Vše jsem si prošla s ním, jak dobu závislosti..tak i léčení, jako jeho dlouholetá přítelkyně jsem směla dojíždět do komunity a účastnit se sezení. Já drogy nikdy nezkusila. Jediné, o čem jsem nikdy s žádným z jeho doktorů a terapeutů nemluvila, je sex. Náš vztah je fajn, jediný problém máme se sexem. Nemá chuť se milovat i měsíc, prý to je tou drogou. Sám vidí chybu na své straně, ale nechce se o tom bavit. Chtěla bych vědět, jestli sex bez pervitinu je tak rozdílný. Nudný? Co s tím dělat? Možná malicherný dotaz, ale mluvíme hodně o budoucnosti, společném životě, rodině...a sex je mezi námi obrovská propast. Předem díky za odpověď...Jana*

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, malicherný dotaz to rozhodně není. Takový problém, jako má Váš přítel, mívá hodně lidí, kteří přestanou brát drogy, hlavně stimulační, tedy i pervitin. Při jeho užívání je sex zdánlivě bohatší, rozmanitější, bez zábran. Na druhou stranu ale bývá víc odosobněný, promiskuitnější, bez hranic a úcty k partnerovi. Je také možné, že přítel má vyloženě problémy s erekcí. Základem je, mluvit o tom spolu, pokud možno co nejotevřeněji. Ptát se ho, co by mu pomohlo znovu nalézt k milování s Vámi cestu, čeho se bojí, co mu chybí, co bylo možné dřív atd. Pokud se ani otevřenou komunikací nic nezmění, zkuste překonat stud a navštívit odborníka, klidně pro začátek i sama, pokud to bude pro partnera nepřekonatelné.