Dali byste dítě feťákovi
pajatko
Žila jsem s přítelelm x let. Narodily se nám 2 děti (1 a 3). Přítel už v průběhu druhého těhotenství přišel o práci. A nebyl si schopen doposud žádnou najít. Dostal nás do strašných dluhů na nájmu, tajně si půjčil od banky, hrozila nám exekuce, stále se vymlouval, sliboval, ale skutek utek. Na podzim jsem ho vyhodila z bytu, protože mi nedával žadné peníze, nepomáhal mi a ještě byl na mě zlý. Dost dobře jsem nechápala jak je možné, že se tak změnil. Po návštěvě jeho doktora a vyptávání pár kamarádů jsem pochopila, že bral pervitin. Myslím si, že pořád bere. Podle jeho rodičů má náhlé změny nálad, jednou je docela v pohodě, pak zase ječí a brečí. Je naprosto citově nevyrovnaný. Nehledě na to, že v současné době nemá pořádně co jíst a spí v autě. Já se s ním už vůbec nestýkám a nechci, aby se on stýkal s dětmi, dokud se nedá dohromady.K dětem se vždycky choval hezky. Po dlouhé době se zase s ním děti viděli (náhodně u jeho rodičů) a bylo to setkání jak z televize. Kubík (3) byl moc šťastný, táta mu chybí. "Táta" hned využil situace a začal Kubíkovi slibovat, že ho někam vezme. Ale nedovolila jsem to. Kolikrát mi vyhrožoval, že Kubu unese. Opravdu mu nevěřím a nechci, aby měl na děti špatný vliv. Ale na druhou stranu se bojím, že mi jednou budou děti vyčítat, že jsem jim zakazovala tátu. Dělám správně nebo ne?! Jeho rodiče si myslí, že dělám chybu a měla bych dětem umožnit se s tátou vídat aspoň pod jejich dohledem. Což bude naprosto nepravidelně a těžko říct, jestli se bude schopen pokaždé chovat slušně.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Rozhodně jste v nesnadné situaci. Rozumím Vašim obavám i dilematu, jestli riskovat, že Vám budou děti (nebo i rodiče) jednou vyčítat, že jste jim otce zakazovala, nebo že se stane něco, co si budete vyčítat Vy. Každé z rozhodnutí má svá rizika, ale i positiva. Pokuste se promluvit si s rodiči, s přítelem. Třeba si to i napište na papír. Zkuste v klidu vymyslet varianty a zvážit jejich plusy a mínusy. Přemýšlejte o tom, co potřebujete, z čeho máte obavy, co by Vás mohlo uklidnit. Možná by Vám situaci usnadnilo, kdybyste se dohodli na jasných pravidlech, např. když se bude manžel chtít vidět s dětmi, domluvíte se týden dopředu, bude to pod dohledem rodičů apod. Určitě budete mít sama spoustu nápadů. A ideální by bylo do domluvy zapojit i přítele, přeci jen by to měla být vzájemná dohoda a ne jen podmínky z Vaší strany. Možná bude mít i přítel nějaký nápad. Minimálně bych Vám doporučila nezabouchnout příteli definitivně dveře. Zkuste to a uvidíte. Držím Vám palce a kdyby něco, napište. S pozdravem, Gabriela Koryntová.