akloholismus
aknel
Dobrý den, vím že lidé mají větší a závažnější problémy než já, ale už jsem opravdu nešJťastná ze svého přítele, a tak jsem se obrátila na Vás a tímto Vás žádám o radu. Rok žiju se svím přítelem. Je velice hodný, milí, pozorný, pracovitý, pomůže mi v domácnosti a nést tašku mi nedovolí. Jediný jeho problém je alkohol. Podle mého úsudku je alkoholik, ale on tvdí že ne. Každý den si dá pivo nebo víno. stačí mu jen malé množství (3 piva, nebo 1L vína)a jde to na něm znát. Na kvalitě mu nezáleží. . Velice ho miluju, nechci ho opustit, ale změní se takoví člověk? Jak mu mám pomoc? Je alkoholik? Prosím poraďte mi co mám dělat. Předem Vám moc děkuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem moc ráda, že jste sebrala odvahu a napsala. Píšete o příteli, kterého máte ráda a se kterým plánujete rodinu. Na jednu stranu ho popisujete jako úžasného partnera, na straně druhé pije. A nepije málo - 1 litr vína, nebo 3 piva opravdu není nejméně. Vy jste ten, kdo pití vnímá jako problém. Vadí Vám, že Vám ohledně pití lže, že je opilý, když je s Vámi, a možná i něco dalšího. Nejspíš není nejjednodušší, že jste k tomu všemu jeho nadřízená. Nevím, co všechno už jste zkoušeli. Nejspíš jste spolu celou situaci již několikrát probírali. Objevilo už se téma rozchodu, přítel vyhrožoval sebevraždou, sliboval, pár dní sliby dodržel a následně se k pití znovu vrátil. Takový začarovaný kruh. Ale jak z něj? Přítel pití jako problém nevidí a proto mu ani nejde pomoct. Ten kdo má problém jste de facto Vy a je tedy jen na Vás, jak budete situaci řešit. Zkuste si promyslet, co Vám vlastně na chování přítele vadí a pak si s ním bez výčitek, výhružek a pláče promluvit. Buďte konstruktivní a dohodněte si pravidla, za jakých jste ochotni spolu žít. Ta situace, v jaké jste, nemůže být přeci příjemná ani pro přítele. A pak se domluvte i na tom, co se stane, když někdo pravidla poruší - domluvte si tresty, ale třeba i odměny. Je to na vás. Ještě jedna rada - držte se toho, co jste ochotni oba dodržet a to jak ohledně pravidel, tak trestů. Nemá cenu vyhrožovat něčím, co pak neudělám a nebo nezvládnu dodržet. Nejspíš jsem Vám touhle odpovědí neudělala velkou radost, ale ony jednoduché rady nejsou. V tuhle chvíli Vám držím palce, přeji pevné nervi a kdyby něco, znovu se ozvěte. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Kdybyste chtěli zajít společně do nějaké poradny, napište, kde by tak měla být a mohu Vám poslat kontakty.