zjištění užívání drog z vlasů
Sona
Dobrý den, slyšela jsem o možnosti zjištění užívání drog z vlasu. Chtěla jsem se zeptat zda je to skutečně možné a případně jaký je další postup? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, tato metoda se užívá téměř výhradně v soudním lékařství. Z rozboru vlasu se skutečně dají určit všechny látky, tedy i drogy, které jedinec užil v období růstu tohoto vlasu (u dlouhých vlasů tedy i několik let). Otázkou je, co si např. u blízké osoby s tak obšírnou informací počít... Jde o velmi nákladnou analýzu, řádově v tisících korun. Bližší informace Vám podají na lince toxikologického informačního střediska, tel.224 919 293 nebo 224 915 402, jejichž laboratoř také tyto analýzy provádí.