pomoc pracovníkovi
toník
jako zaměstnavatel mladého dvacetiletého pracovníka ,jsem zjistil že pracuje pod vlivem nějaké drogy a je pravděpodobně závislý , nestačí mu mzda ,půjčuje si peníze , stýká se s podivnými lidmi , v práci je nesoustředěný , trpí pocitem , že jej nekdo pronásleduje a odposlouchává jeho telefon ,nemá konkretní názor . Na koho se mám obrátit o pomoc takovému pracovníkovi v okrese Vsetín děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ve Vašem okrese funguje občanské sdružení AGARTA, zabývající se právě závislostmi, zkuste tedy jejich linku pomoci na tel. 571 436 900. Tam Vám jistě poradí na koho se osobně obrátit. V podstatě ale v těchto případech platí, že daný člověk musí nejprve chtít pomoc přijmout. Tedy chtít něco změnit. V první řadě bych s ním tedy v klidu promluvila o tom, co na něm pozorujete, o čem jste psal. Samozřejmě nemáte lehkou úlohu, protože jakožto jeho zaměstnavatel musíte kromě něj dbát především na jeho pracovní fungování a na bezpečí firmy či podniku. Bude určitě těžké najít mezi tím rozumnou míru. I z toho důvodu by bylo nejlepší dohodnout se s ním, že pokud chce na místě zůstat, navštíví odborníka a péči o Vašeho zaměstnance pak už přenechat na něm.