marihuana
mému synovi je 23,5 a vím, že už jako studenti střední školy experimentovali s kouřením marih. Teď je studente ČVUT a samozřejmě v kouření pokračuje. Není možné se sním domluvit, protože vždy stojí na svém, a to, že marihuana je neškodná, není návyková atd. Věc mě čím dál tím víc znervozňuje. Stalo se nedávno, že den a noc nejedl a nespal a ráno si zakouřil mari. ztratil vědomí a pádem z výšky si přivodil úraz hlavy.V nemocnici mi oznámili, že je pod vlivem drogy a poslali ho domů. Je to chytrý a inteligentní kluk, ale! jak ho přesvědčit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, komu není rady, tomu není pomoci a s chytrými a inteligentními to je kolikrát spíše složitější. Určitě Vás totiž kdykoli zavalí spoustou argumentů, proč je marihuana naprosto v pořádku. Dokonce je může mít i z celkem věrohodných zdrojů. Na tuto látku se totiž liší názory i mezi odborníky. Rozhodně ale není pravda, že je pro každého marihuana v jakémkoli množství neškodná. Pokud už způsobuje situace jako je ta, co popisujete, je to na pováženou. Bohužel, syn si na to asi bude muset přijít sám. Jediné čím mu můžete cestu trochu urychlit a zároveň znepříjemnit jeho spokojený život s marihuanou je to, že po něm budete vyžadovat, aby i v jiných věcech byl tedy svým pánem. Aby se choval jako dospělý, tedy vydělával si na své záliby, i na marihuanu, sám, přispíval Vám na domácnost, podílel se na jejím fungování. Měl by respektovat Vaše přání, že doma se marihuana nebude pěstovat ani kouřit, že se Vám sáčky s ní nebudou válet po bytě atd. Tím mu trochu narušíte jeho velkou pohodu s marihuanou, jinak ale bohužel nejspíš nezbývá než čekat, až ho její užívání omrzí nebo ho alespoň výrazně omezí, což se pravděpodobně časem stane, snad i bez větších následků.