hledám radu
sluníčko
prosím o co nejrychlejší odpověď jsem v sedmém měsíci těhotenství a zjistila jsem že můj přítel užívá pervitin a nevím co mám dělat odmítá si sám přiznat závislost a odmítá i na toto téma se mnou mluvit to podezření mám již delší dobu, ale konečně ho přestali kamarádi krýt a přiznali že to není jen doměnka co mám dělat jak s ním promluvit když je jak ježek jakmile se o tocm zmíním jeho rodiče o tom neví

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, za normálních okolností bych Vám napsala, že se musíte v takovém případě rozhodnout, jestli jeho braní tolerovat a přistoupit na to, že se o něm nemluví, nebo od něj odejít. Vzhledem k tomu, že ani tváří v tvář odhalení celé věci není schopný přiznat Vám problém a komunikovat o tom s Vámi, je dost malá pravděpodobnost, že by s tím chtěl něco dělat. Vy jste ale ve velmi komplikované a citlivé situaci kvůli svému těhotenství. Teď byste měla myslet hlavně na sebe a na dítě. Pokud budete ve stresu a jen pozorovat, kdy je pod vlivem, rozhodně to dítěti neprospěje. Jediné, co můžete udělat, je nadále trvat na otevřené komunikaci a říct mu svůj postoj a svoje rozhodnutí, co bude, když drog nenechá. Možná by stálo za to uvažovat o dočasném odstěhování někam do klidu, než se situace vyjasní, např. jestli máte možnost být u rodičů, bylo by to ideální. Co se týče jeho rodičů - jestli Vám to bude k něčemu dobré, např. najdete u nich oporu, kterou doma ne, asi bych se na něj moc neohlížela a řekla bych jim pravdu. On se na Vás také neohlížel a lhal Vám do poslední chvíle, i přes to že jste těhotná a může to pro Vás mít velké následky (nehledě na to, že vůbec na dítě přistoupil, když věděl, že má problém s drogami). Pokud byste chtěla celou situaci raději probrat ústně, můžete se obrátit např. na naši poradenskou linku na tel. 283 872 186, nebo samozřejmě kdykoli znovu napište.