...
ninja
2 mesiace sa poznam s milym chalanom. zatial sme sa spolu len bozkavali a on mi oznamil, ze je gay. kedze moja predstavivost je velka, hned si to davam do suvisu s AIDS a HIV. nerozpravali sme sa o tom, ale chcela by som vediet, ci ak by bol hiv pozitivny, co neviem, ci je pri bozkavani riziko nakazy.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, při líbání rozhodně riziko nákazy HIV nehrozí, leda byste oba měli silně krvácející dásně a i tak, je i teoretické riziko mizivé. Myslím, že ještě nebyl prokázán případ takového způsobu nákazy. Prostě, toho se rozhodně bát nemusíte. Druhá věc je, že to že je gay, neznamená nic ohledně pravděpodobnosti nákazy HIV. Předpoklad, že HIV a AIDS je doménou gayů je už desítky let překonaný. Pravda, gayové obecně bývají promiskuitnější, jsou ale myslím úměrně k tomu opatrní co se týče účinné ochrany, tedy prezervativu. A opravdu žádné průzkumy dnes nepotvrzují, že by bylo více nakažených homosexuálů než heterosexuálů.