zavislost
Katy
Dobry den,pritel kouri casto travu a obcas si da i extazi,nedavno mi ji dal do piti,protoze se toho bojim a nechtela jsem si to vzit.dal mi ji do alkoholu,ale vsimla jsem si toho kdyz jsem byla v pulce sklenicky ze se to nerozpousti,tak mi priznal ze mi to tam dal,a zbytek co byl na dne dopil za me.Myslite,ze to clovek pozna na sobe,kdyz bych si toho nevsimla a vypila to? Ajestli se do me neco dostloi z te trosky co jsem vypila.A taky jestli je muj pritel na tom zavisli nebo se stat muze,a jak se to pozna.Taky ma dost prevracene spani a porad spi,taky jsem si vsimla,ze se mu dost klepou ruce,muze to mit s tim spojitost? Vim,ze miluje party a tam si da klidne i 2 extaze,uklidnuje me ze trava je stejne nebez.jako pivo a ze alko je horsi nez trava.Co si o tom myslite vy? dekuji za odpoved Kata

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v první řadě si myslím, že je to pěkně pitomý nápad dát někomu bez jeho vědomí extázi do pití. A asi bych být Vámi byla dost naštvaná. Kdybyste to vypila celé, určitě byste její účinky pocítila, pokud se nerozpustila, jedině dobře. Jestli je přítel na marihuaně a extázi psychicky závislý (fyzická závislost se na těchto drogách nevytváří) se nedá posoudit z tak krátkého popisu. A možná to ani není tak důležité. Důležité spíš je, jak to ovlivňuje jeho život a váš společný vztah. Jestli to všechno ještě zvládá, nebo nedělá nic a celé dny prospí...Co se týče klepání rukou, může to být z drog, z fyzického vyčerpání po probdělé noci atd. Dohady o tom, co je škodlivější, jestli pivo nebo marihuana, jsou velmi staré a nemají moc řešení. V něčem to a v něčem ono. Samozřejmě když někdo denně hulí, bude Vám obhajovat marihuanu, ale ani ta není zdaleka bez rizika.