alkohol doma
Uzu
Dobrý den. Nevím na koho bych se měla obrátit, tak to zkusím tady. Moje mamka ( 50 let) má už několik let problémy s alkoholem. Pije potají víno, a nedávno jsem zjitila, že přidala i rum. Svůj problém si nechce připustit a já nevím jak jí mám pomoci. Zkoušeli sme s rodinou všechno - pláč, lítost, ale i vyhrožování a výčitky. Nic nepomáhá. Nedokáži o to ms ní mluvit, když je střízlivá, protože si nechci kazit hezké chvíle když je "normální". Vím že musí chtít ona, ale ona asi nechce přestat. A důvody, které uvádí že pije...jsou pro ní možná důležité. Ale je zdravá, máme hezký barák, sme úplná rodina....a jí by mělo záležet na tom, aby to nezničila. Nechápe, že já se trápím mnohem víc než ona. Co tedy radíte, můžu pro ní něco udělat ( kromě toho že jí vylévám láhve...)? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, rozumím tomu, že jste v těžké situaci a máte pravdu v tom, že přestat musí chtít v prvé řadě mamka sama. Ale určitě bych se na vašem místě s ní pokusila promluvit, a to právě ve chvíli, kdy bude střízlivá. O tom, jak vás její pití trápí, že máte obavy o její zdraví (fyzické i psychické), na kterém se to časem projeví a že byste jí rádi pomohli. Bylo by dobré se při tom vyhnout zbytečně vyhroceným emocím, výčitkám, vyhrožování a pláči. Zkuste ji přesvědčit, aby se obrátila na nějakého odborníka, např. na AT ambulanci, které jsou v každém větším městě, kde by svůj problém mohla s někým probrat a rozhodnout se jak dál. (Léčba závislosti je možná i ambulantně, není vždy nutné, aby dotyčný nastoupil do léčebny). Můžete taky mamce nabídnout, že ji tam doprovodíte. A i v případě, že by to mamka odmítala, můžete se na takovéto zařízení obrátit pro radu a pomoc vy. Pokud napíšete region odkud jste, mohli bychom vám nějaké zařízení doporučit. Držím palce a přeji hodně štěstí a když tak se ještě ozvěte.